Veel mensen willen (of kunnen) niet zelf voor hun financiën zorgen en geven dit liever uit handen aan een professional. Wilt u ondersteuning bij uw financiële zaken voor meer controle, maar zonder tussenkomst van de kantonrechter? Bij budgetbeheer blijft u zelf verantwoordelijk, maar kunnen wij u ondersteunen met een budgetplan, het doen betalingen en het geven van duidelijke adviezen. Het ontstaan of verder oplopen van schulden kan hiermee worden voorkomen. Wij houden overzicht, u krijgt rust.
Ook tijdens budgetbeheer kunnen wij in het geval van problematische schulden uw schuldeisers een aanbod tegen finale kwijting doen (schuldregeling), of een wettelijke schuldsanering (Wsnp) voor u aanvragen. Deze werkzaamheden vallen niet onder de standaard werkzaamheden van het budgetbeheer, de tarieven hiervoor zijn op aanvraag.
Onze werkzaamheden als budgetbeheerder bestaan uit:
- Huisbezoek bij aanvang
- Openen beheerrekening en leefgeldrekening
- Opstellen budgetplan
- Ontvangen alle inkomsten
- Betalen vaste lasten
- Doen van losse (extra) betalingen
- Maken noodzakelijke reserveringen
- Opstellen en uitvoeren schuldregeling (tegen extra vergoeding)
- Aanvragen Wsnp (tegen extra vergoeding)
Zakelijk budgetbeheer houdt in dat we de volgende werkzaamheden voor u uitvoeren:
- Openen zakelijke beheerrekening
- Ontvangen alle omzet
- Reserveren voor belastingafdracht
- Betalen zakelijke inkoopfacturen
- Betalen omzetbelasting, inkomstenbelasting en bijdrage zorgverzekeringswet